Μπαίνουμε σιγά σιγά στο καλοκαίρι και οι περισσότεροι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε ήδη τις καλοκαιρινές μας διακοπές.
Το καλοκαίρι όμως είναι σκληρή εποχή όχι μόνο για τον οδηγό και τους επιβάτες αλλά για όλο το αυτοκίνητο. Πιέσεις από τις υψηλές θερμοκρασίες δέχονται η μηχανή, το χρώμα, τα ελαστικά, οι αγωγοί αέρα, οι ιμάντες, τα σωληνάκια… τα πάντα.
Για όλα τα παραπάνω ετοιμάσαμε για σας κάποιες βασικές συμβουλές που θα κάνουν την (καλοκαιρινή) ζωή σας ευκολότερη.
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΠΟ
Η μηχανή είναι από τα σπουδαιότερα μέρη του οχήματός μας. Από εκεί θα ξεκινήσουμε τον έλεγχό μας για να περιορίσουμε τον κίνδυνο αναμονής οδικής βοήθειας κάτω από το λιοπύρι.
- Υγρά ψυγείου
Σηκώστε το καπό και ελέγξτε τη στάθμη των υγρών του κυκλώματος ψύξης, που θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με τα σωστά αντιψυκτικά. - Υγρά φρένων
Ελέγξτε τη στάθμη στο δοχείο υγρών φρένων. Αν τη βρείτε κάτω από το όριο, δύο είναι οι αιτίες: είτε η στάθμη χαμήλωσε από τη φθορά των υλικών τριβής (τακάκια), είτε έχουμε διαρροή. - Συντήρηση κλιματιστικού
Όπως και ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται ετήσια συντήρηση πριν την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν για να έχουμε την μέγιστη απόδοση τις πολύ θερμές ημέρες της περιόδου.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
- Γυάλισμα αμαξώματος
Να πλένετε προσεκτικά το αυτοκίνητο εξωτερικά, χρησιμοποιώντας σαμπουάν που περιέχει κερί. Στη συνέχεια αφιερώστε αρκετό χρόνο στην αφαίρεση ανεπιθύμητων λεκέδων όπως ρετσίνια και κουτσουλιές. - Κάλυμμα παρμπρίζ
Ένα (εξωτερικό) κάλυμμα για το παρμπρίζ όμως που δεν θα επιτρέπει στις ακτίνες του ηλίου να εισχωρήσουν στο ταμπλό, μετατρέποντας την καμπίνα σε φούρνο, είναι άκρως απαραίτητο. - Ελαστικά.
Αφού βεβαιωθούμε ότι τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας δεν χρήζουν αντικατάστασης (φθορά), ελέγχουμε την πίεση του αέρα, που δεν πρέπει να είναι ούτε χαμηλότερη ούτε υψηλότερη από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής.