Όσο περνά ο χρόνος από την στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας Key Bridge στη Βαλτιμόρη μετά την σύγκρουση της με το 105 χιλιάδων τόνων πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έπεσε πάνω της τόσο περισσότερα στοιχεία μαθαίνουμε από τους ειδικούς τόσο για τις αιτίες που οδήγησαν στην κατάρρευση της γέφυρας όσο και για το τι θα μπορούσε να είχε γίνει ώστε να έχει αποφευχθεί η καταστροφή της ή τουλάχιστον να μην είναι πολύ πιο περιορισμένη η ζημιά που θα είχε υποστεί.
Ειδικοί που μίλησαν στην διαδικτυακή έκδοση της Daily Mail αναφέρουν ότι στην Key Bridge έλειπαν σημαντικοί προστατευτικοί μηχανισμοί γεφυρών οι οποίοι έκαναν μεν την εμφάνιση τους λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της συγκεκριμένης γέφυρας αλλά όπως λένε θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί εκεί στη συνέχεια δεδομένης της κομβικής σημασίας που έχει η Key Bridge στη μεταφορά εμπορικών προϊόντων.
Η προστασία
Οι ειδικοί κάνουν λόγο για ένα μηχανισμό που χαρακτηρίζεται ως «προφυλακτήρας» γεφυρών και ένα σύστημα που αποκαλείται «προστατευτικά κύτταρα». Ο προφυλακτήρας είναι στην ουσία ένας μεταλλικός φράκτης που τοποθετείται περιμετρικά από τους πυλώνες μιας γέφυρας ή γύρω από οποιοδήποτε δομικό στοιχείο μιας γέφυρας που είναι κρίσιμο για την αντοχή και την στατικότητα της.
Τα προστατευτικά κύτταρα είναι πάσσαλοι ενισχυμένοι με χάλυβα και σκυρόδεμα που τοποθετούνται κυρίως σε γέφυρες που βρίσκονται σε πλωτές εμπορικές οδούς όπως η Key Bridge.
Η τοποθέτηση προφυλακτήρων στην Key Bridge εκτιμάται ότι θα κόστιζε περίπου τρία εκατομμύρια δολάρια ποσό που ακούγεται υψηλό αλλά τώρα που η γέφυρα κατέρρευσε εκτιμάται ότι οι απώλειες στην οικονομική δραστηριότητα είναι της τάξης των 15 εκατ. δολαρίων ημερησίως και οι ημερήσιες απώλειες φόρων στα ταμεία του κράτους αλλά και της πολιτείας του Μέριλαντ όπου βρίσκεται η Βαλτιμόρη είναι περίπου 1,5 εκατ. δολάρια. Στις ΗΠΑ υπάρχουν περίπου 622 χιλιάδες γέφυρες οι μισές εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί πριν την δεκαετία του 1980 όπου άρχισαν να τοποθετούνται προστατευτικοί μηχανισμοί σε αυτές και άρα είναι εκτεθειμένες σε κίνδυνο.