Ρωσία: Στο «μικροσκόπιο» των αρχών τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας

12.02.2018 10:32

Τα αίτια που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία με το αεροσκάφος Antonov An-148 της Saratov Airlines το απόγευμα της Κυριακής αναζητούν οι ρωσικές αρχές, οι οποίες προς το παρόν αφήνουν ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα

Το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Ντομοντέτοβο Μόσχας με προορισμό την πόλη Ορσκ, ενώ όπως ανακοινώθηκε και επίσημα από το υπουργείο Μεταφορών και οι 71 επιβαίνοντες ηλικίας από 5 έως 79 ετών, (65 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος), έχουν χάσει τη ζωή τους.

Άμεση ήταν η εντολή του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, για διερεύνηση του δυστυχήματος, ενώ στις έρευνες, σύμφωνα με ρωσικά μέσα, συνέδραμε και η ρωσική αντιτρομοκρατική υπηρεσία, χωρίς ωστόσο προς το παρόν να έχουν προκύψει ενδείξεις για τρομοκρατία.



Σε δύσβατο σημείο φέρεται να έχει εντοπιστεί και ένας από τους καταγραφείς πτήσεων του αεροσκάφους. 

Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Sputnik, που επικαλείται εκπρόσωπο του αρχηγείου των επιχειρήσεων, η κατάσταση του πρώτου μαύρου κουτιού του αεροπλάνου που κατέγραφε τις παραμέτρους της πτήσης, είναι σε «ικανοποιητική» κατάσταση, ενώ η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, του καταγραφέα των φωνών στο πιλοτήριο, συνεχίζεται.

Όπως μεταδίδει το Associated Press, οι δύο πιλότοι δεν ανέφεραν κάποιο πρόβλημα μέχρι το αεροπλάνο να χαθεί από τα ραντάρ, ωστόσο για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έχουν εκφραστεί στο παρελθόν ανησυχίες σχετικά με ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας.

Ειδικότερα, έντονη ήταν η κριτική που ασκήθηκε για τα μέτρα ασφαλείας το 2004 όταν Τσετσένοι βομβιστές, κατέστρεψαν δύο αεροσκάφη που είχαν απογειωθεί από το αεροδρόμιο, σκοτώνοντας συνολικά 90 άτομα. Επίσης, το 2011 σε βομβιστική επίθεση στον χώρο αφίξεων, είχαν χάσει τη ζωή τους 37 άνθρωποι.



Η Ελένα Βορόνοβα, εκπρόσωπος της Saratov Airlines, δήλωσε πως δεν υπήρχαν ανησυχίες για την τεχνική κατάσταση του αεροπλάνου, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2010 και είχε περάσει από σέρβις στην εταιρία το 2016.

Σημείωσε ότι ο ένας πιλότος είχε περισσότερες από 5.000 ώρες πτήσης, εκ των οποίων οι 2.800 με αεροπλάνο τύπου Antonov 148 και ο δεύτερος πιλότος «μετρούσε» 812 ώρες πτήσης.



 

Πηγή: kathimerini.gr